Online advertising

Er zijn meerdere manieren van online adverteren, waaronder zoekmachine adverteren (SEA) en social advertising. Voor beide geldt dat de basis goed moet zijn. Voor SEA is dit SEO en voor Social Advertising is dit contentmarketing. Daarna kan online advertising een boost zijn om een bredere doelgroep te bereiken.

Wat is SEA ?

Je kent ze wel, de zoekopdrachten in zoekmachines die boven jouw – organisch verkregen – zoekresultaat staan. Dit zijn advertenties binnen de SERP (Search Engine Result Page, oftewel de resultatenpagina van een zoekmachine). 

Hoe goed jij ook je best doet om met een goede SEO aanpak bovenaan de zoekresultaten te komen, echt “bovenaan” sta je nooit*. Boven de organisch resultaten zie je namelijk de betaalde resultaten door middel van het adverteren via Google of Bing.

*Een uitzondering hierop is wanneer er geen advertenties worden getoond voor jouw geselecteerde zoekwoorden.

Een betrokken doelgroep genereren

Sociale advertising is een vorm van online marketing die sociale media platforms gebruikt om een product of dienst te promoten. Traditionele reclame is meestal gericht op het creëren van een advertentie die wordt gezien door zoveel mogelijk mensen. 

Sociale advertising kan juist effectief ingezet worden om de juiste mensen te bereiken en hen vervolgens te betrekken.

Wil je door online advertising jouw website, diensten of producten meer onder de aandacht? Wij helpen je graag met je online zichtbaarheid en zorgen voor effectieve online campagnes!

Recente projecten

Hiernaast is een kleine showcase van een aantal projecten die wij hebben ontwikkeld voor klanten.